Ja, we zijn onderweg. Om 9 uur opgehaald door René en Susan. Ontbeten op Schiphol en om 12:35 de lucht in in een Airbus 340 van Cathay Pacific. Rustige vlucht, helaas niet geslapen, stoelen kunnen ook niet achterover.  Dus maar vier films achter elkaar gekeken. Blijkbaar veel wind in de rug want in 10 uur en drie kwartier naar Hong Kong.

Na een vlucht van 10,5 uur vanaf Hong Kong om 07.10 uur geland in Auckland waarna we met een shuttle-taxi naar ons hotel reden. Kamers helaas nog niet klaar dus eerst voor ons tweede ontbijt de stad in. Het is bewolkt dus vandaag maar niet de uitzichtstoren op, al zit deze om de hoek van het hotel. Wel de haven bekeken, het winkelcentrum toen het ging regenen, en rond de middag terug naar het hotel want toen was de kamer klaar: DOUCHEN! Omkleden en de stad weer in: wakker blijven is onze missie vandaag. Gelunched in de haven met uitzicht op een prachtige blauwe zee en een mooie driemaster voor onze neus. Daarna de grote winkelstraat afgelopen voor een hoed voor Remi (geslaagd) en nog even door het Albert park met prachtige oude bomen! Was vergeten dat Auckland, gelijk Lissabon, op allemaal heuvels gebouwd is; goed voor de kuitspieren. Een drankje gedronken met uitzicht op een oversteekplaats in Queens street waar ze niet alleen allemaal tegelijk recht de straat oversteken maar tegelijk ook schuin de straat oversteken bij een groen stoplicht. Prachtig gezicht zo'n wirwar aan mensen! Sushi gekocht voor het avondeten op de kamer maar dat bleek uiteindelijk het ontbijt te worden: om 19 uur waren we namelijk compleet van de wereld: eindelijk slapen in een bed!!!

Om 10 uur de camper opgehaald. Het regent vandaag en dat is niet fijn voor Remi op zijn eerste dag links rijden: iedere keer als hij links of rechts af wilde slaan, gingen de ruitenwissers harder... want die zit aan de andere kant van het stuur die richtingaanwijzer! :-)

Bijna de brug afgewaaid, wat een stormachtig weer vandaag. Onderweg boodschappen gedaan bij een mega supermarkt, broodjes gegeten op de parkeerplaats en snel een camping gezocht: klaar voor de eerste dag, eerst acclimatiseren (met een boek, wijntje en biertje met uitzicht op het strand waar veel kitesurfers bezig zijn, goed weer voor hen!

Vanmorgen gewekt door de regen die de hele nacht door is gegaan.  Nog even getwijfeld wat we zouden doen; nog een dag blijven of toch maar verder rijden ondanks de regen. Gekozen om  verder te rijden naar het Kauri museum in Matakohe. Rijden gaat nu beter. We rijden via de 1 naar het noorden. Dit is een drukke weg met veel vrachtverkeer, log trucks, maar een alternatief is er niet. Wel af en toe ruzie met de automatische versnellingsbak.  Helling op weet ie z'n versnelling niet te vinden. Door de pook in de andere stand te zetten gaat het beter maar zo komt hij waarschijnlijk niet door zijn rijexamen :-)
Vanaf het moment dat we Matakohe binnenrijden breekt de zon door en is het eindelijk droog.Het museum waar we 7 jaar geleden ook geweest zijn herkennen we niet meer terug. Het blijkt ook een compleet nieuwe ingang te hebben volgens het meisje achter de balie. In het museum vind je alles terug over de gigantische kauri bomen. Deze bomen kunnen meer dan 2500 jaar oud worden en zelfs als ze meer dan 30000 jaar in een moeras hebben gelegen leveren ze nog perfect hout. In het museum is alles te vinden over de hout en gom winning door de Engelsen.

Omdat de zon hier op deze heuveltop volop schijnt terwijl het verder om ons heen zwaar bewolkt is, besluiten we om een kampeerterrein te zoeken.  Op slechts 400 meter van het museum vinden we een kleine campsite. Vandaar uit nog even een biertje wezen drinken bij een cafe, waar de eigenaresse erg om een praatje verlegen zat. Wij wachtten toch weer een bui af op de veranda dus best gezellig. Daarna nog doorgelopen naar het strand. Gekookt in de Kitchen van de camping en buiten gezeten tot het donker werd rond half 9. 's Nachts weer een plaspauze om 4 uur en wat een prachtige volle sterrenhemel!! De hele melkweg zichtbaar.
Zou het mooi weer blijven nu?

Vandaag is Kauri-dag! Het is gelukkig de hele dag mooi weer dus de bossen in en de grote jongens bekijken. De dikste kauri boom heeft een omtrek van 16,4 meter maar is niet zo heel hoog (30 meter), de hoogste en tevens oudste levende kauri boom was 51,5 meter hoog maar heeft maar een omtrek van 13,8 meter  :-)

Prachtige bossen en goed bijgehouden: desinfecteren van je schoenen voor je in of uit het bos komt.

Verder de toeristische 2-kusten route gereden.  Prachtig groen heuvelachtig hobbitland met heuvels met ribbels, bruggetjes waar maar 1 auto tegelijk over past en een heuse ferry over het water waar de ervaren pontwachter gebaarde dat wij er als laatste auto nog wel oppasten terwijl wij allebei naast ons keken naar de aanhangwagen links en de auto rechts naast ons: DAT PAST NOOIT!!! Hij had gelijk, no worries, de laadklep kon nog dicht Alleen wij niet meer uitstappen. Een mooie camping gevonden in Ahipara, eerst even rijst met curry eten en dan nog een wandelingetje naar het begin van de ninety mile beach! Weer een prachtige dag om. Benieuwd of we het vanavond al langer redden dan half 10 slapen. Bijna jetlag af!